無論看到哪季依舊是DOCTOR/ROSE
總之就是DOCTOR跟ROSE啦...不要拆散他們兩個...(哭死
 

《第三季插曲"Love Don't Roam"歌词翻译》

看著這些歌詞,心覺得尤其疼痛…無聲的愛情沒有辦法繼續飄蕩,因為它早已在某一位女孩的心中完全的落下安定,只為了他的女孩,他那唯一的星星…

LILYROSE:

这首歌也是出现在10任怀念Rose时的,虽然节奏活泼,但歌词十分伤感。所有他想说又无人可说的思念,其实都在这首歌里。


他是真的很想念Rose……


翻译在下,附上歌曲地址:https://music.163.com/#/song?id=1768844


不过我还是要吐槽一下,you are my star这个梗又出现了。博士,有点新意好吗……




Love Don't Roam 不再游荡的爱 


Well I've roamed about this Earth


我曾在着地球上漫游
with just a suitcase in my hand.


空无一物只有我的手提箱
And I've met some bug-eyed Joes,


我遇到过漂亮的女孩
I've met the blessed I've met the damned.


也遇过幸运亦或不幸的人
But of all the strange, strange creatures


但在所有那些陌生人和奇怪生灵中
in the air, at sea, on land,


无论是在空气、大海还是陆地上
Oh my girl, my girl, my precious girl,


我的女孩,我的女孩,我珍贵的女孩
I love you, you understand.


我爱上了你,你可知道
So, reel me in, my precious girl,


所以,拥抱我,我珍贵的女孩
Oh come on, take me home,


哦来吧,带我回家
‘Cause my body's tired of travelling


因为我的身体已经厌倦了旅行


And my heart don't wish to roam.


而我的心灵也不想再游荡
Oh, no.


哦不
I have wandered, I have rambled,


我在这星际游荡
I have crossed this crowded sphere,


在这宇宙恒星中漫游
And I've seen a mess of problems


我也经历过无数的麻烦
that I long to disappear.


使我恨不得消失在这世间
And all I have's this anguished heart,


而现在我的心充满了痛苦
for you have vanished too.


因为就连你也消失不见
Oh my girl, my girl, my precious girl,


哦我的女孩,我的女孩,我珍贵的女孩
just what is this man to do?


你叫我如何是好?
So, reel me in, my precious girl,


所以,拥抱我吧我珍贵的女孩
Oh come on, take me home,


哦来吧,带我回家
‘Cause my body's tired of travelling


因为我的身体已经厌倦了旅行
And my heart don't wish to roam.


而我的心灵也不想再继续游荡
Yeah, reel me in, my precious girl,


是的,拥抱我我珍贵的女孩
Oh come on, take me home,


哦来吧,带我回家
‘Cause my body's tired of travelling


因为我的身体已经厌倦了旅行
And my heart don't wish to roam.


而我的心灵也不想再继续游荡
Oh, no.


哦,不
Well, you took me in,


好吧,你将我卷入其中
you stole my heart,


你偷走了我的心
I cannot roam no more,


我已经无法再游荡了
Because love, it stays within you,


因为我的爱,我的爱跟你一起离开了
it doesn't wash up on a shore.


它不愿意搁浅在岸
And a fighting man forgets each cut,


战士能忘记他的每一个伤疤
each knock, each bruise, each fall.


每一个伤痛,每一个伤痕,每一次失败
But a fighting man cannot forget


但战士无法忘怀的是
why his love don't roam no more.


为什么他的爱情无法再游荡
Girl, reel me in, my precious girl,


女孩,拥抱我,我珍贵的女孩
Oh come on, take me home,


哦来吧,带我回家
‘Cause my body's tired of travelling


因为我的身体已经厌倦了旅行
And my heart don't wish to roam.


而我的心灵也不想再继续游荡
Yeah, reel me in, my precious girl,


是的,拥抱我我珍贵的女孩
Oh come on, take me home,


哦来吧,带我回家
‘Cause my body's tired of travelling


因为我的身体已经厌倦了旅行
And my heart don't wish to roam.


而我的心灵也不想再继续游荡
Yeah, walk with me, my love, my love,


来吧,和我共行,我的爱人,我的爱
Walk tall, walk proud, walk far.


心怀骄傲走向远方
For you are my love, you are, you are,


因为你是我的爱人,你是我的爱,你是
You are my shining star.


你是我的闪耀的星辰
Yeah, walk with me, oh my love, my love,


来吧,和我共行,我的爱人,我的爱
Walk tall, walk proud, walk far.


心怀骄傲走向远方
For you are my love, you are, you are,


因为你是我的爱人,你是我的爱,你是
You are my shining star, you are.


你是我的闪耀的星辰,你是
Yeah!
Reel me in, my precious girl,


拥抱我吧我珍贵的女孩
Come on, take me home,


来吧,带我回家
My body's tired of travelling


我的身体已经厌倦了旅行
And my heart don't wish to roam.


而我的心也不想再游荡
Reel me in, my precious girl,


拥抱我吧我珍贵的女孩
Come on, take me home,


来吧,带我回家
My body's tired of travelling


我的身体已经厌倦了旅行
And my heart don't wish to roam.


而我的心也不想再游荡
Reel me in, my precious girl,


拥抱我吧我珍贵的女孩
Come on, take me home,


来吧,带我回家
My body's tired of travelling


我的身体已经厌倦了旅行
And my heart don't wish to roam.


而我的心也不想再游荡
Reel me in, my precious girl,


拥抱我吧我珍贵的女孩
Come on, take me home,


来吧,带我回家
My body's tired of travelling


我的身体已经厌倦了旅行
And my heart don't wish to roam.


而我的心也不想再游荡





评论(2)
热度(68)